tisdag 14 augusti 2007

Utan framtiden

Har varit internetlös sedan sista juli, vilket gjort att det blivit dåligt med uppdatering. Vi flyttade mig till Svalöv igår, kom hem idag efter att gjort byn. Drog förbi Laholm och världens kanske bästa loppis där det fyndades en Båstad-jacka som jag kan ha på nästa tennisvecka samt en klänning. Men Svalöv är ändå stället man ska vara på, där finns allt. Det finns "Färs och Frosta" (den lokala banken), "Gunnarssons" (ICA-handlaren), "Svalörten" (blomsteraffären) samt "Makalöst" (den makalöst billiga affären). Det finns även en bowlinghall.

När jag kom hem till Köttlaborg ekade det väldigt tomt. Imorgon ska det städas hela dagen och på kvällen ska jag agera husvärd och ha visning med någon intresserad. Idag när jag pratade med den intresserade råkade jag yppa ordet "superbra" som svar på vilken tid han kunde komma. Konversationen var ungefär såhär:
Han: - "Ja, men då kommer jag vid halv åtta, efter jobbet"
Jag: - "Jamen det blir superbra."
Jamen det blir superbra? Vem fan säger något sådant? Jag skäms.

Kvällen slutade med att min gode far förbarmade sig över mig, där jag stod i lägenheten täckt av smuts och stålullade spisen, och bjöd mig på kinesmat och öl.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är så duktig PÅL, i den utmattningen som du befann dig i så är det ju inte så konstigt att man säger störda sakr. För ja, det är ju rätt stört att säga superbra. Men du sa ju i alla fall inte "jajamen!".