tisdag 28 augusti 2007

Mitt liv på innelistan

Det har tisslats och tasslats en del om det, det har lovats en del blogginlägg om det, men här kommer det entligen, svaret på frågan ni alla frågar er i mörkret när ni ligger och väntar på john blund och lyssnar på vispop; hur är egentligen livet på rätt sida Bengtssons innelista? Jo, mina vänner, det skall jag berätta. Man får vara med om mycket spännande där. Det är röda mattor till alla arrangemang som räknas i detta avlånga land, så som Gatsby Open och discokvällar på "Dickens" i Helsingborg, champangen flödar (eller i alla fall vinet?). Varje kväll jag går på Svalövs gator vänder sig folk om och tittar, det är knappt så att jag kan gå på ICA längre. De viskar saker om mig när jag går runt hörnet, jag stannar till och tjyvlyssnar ibland "Är inte det hon på innelistan?" "Hon är ju med på innelistan, och ändå köper hon mellanmjölk och fullkornspasta som oss vanliga dödliga?" "Borde inte hon bo inne i Landskrona i alla fall?" Och liknande saker säger de om mig. Förvisso är det ovanligt med kändisar så här ute på bygden, men jag säger som Sussie "Det är lättare att vara en anka i en liten pöl än en anka på ett stort hav."


(Är du nöjd nu Bo?!)

1 kommentar:

Anonym sa...

Nöjd.
Men fullkornspasta är så ute!