tisdag 28 augusti 2007

Korpen gör en makeover!

Som en del i Korpens makeover har jag även skrivit en liten hyllningsdikt till min blogg och, naturligtvis, fågeln Korp.

Åh korp, åh korp

du ljuva korp med ditt ljuva ljud
träder nu ut i en ny skrud
du har genomgått en total makeover
så att säga tagit på en ny pullover
dina svarta fjädrar glänser likt sjön i torpa (en vindstilla dag vill säga)
eller likt guldskedar du brukar att norpa
jag skulle kunna att fortsätta rimma
för att den rätta bilden av dig förnimma
men jag vill med detta bara mina känslor visa
och korpen, den ljuva korpen, att prisa

4 kommentarer:

Anonym sa...

paula det är en fantastisk dikt, och vädigt fin makeover!

Leloir sa...

stående ovationer! (stavas det verkligen så..?)

Mattias Poulsen sa...

Du är nästan lika högtravande som Värödens Viktigaste Man i ditt bloggande...

Anonym sa...

Jag tror din dikt kommer få dig att klättra ytterliggare på innelister runt om i landet.